راهپیمایی مسالمت آمیز طرفداران حزب الله و جنبش امل در منطقه الطیونه بیروت و مقابل کاخ دادگستری توسط تعدادی عناصر مسلح به خاک خون کشیده شد.

به گزارش وب سایت خبری النشره لبنان در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ برابر با ۲۲ مهرماه جاری، در ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز پنج شنبه، راهپیمایی مسالمت آمیز طرفداران حزب الله و جنبش امل در منطقه الطیونه بیروت و مقابل کاخ دادگستری توسط تعدادی عناصر مسلح به خاک خون کشیده شد. در پی این تیراندازی ها که تا عصر ادامه داشت تعداد ۷ نفر شهید و حدود ۶۰ نفر زخمی شدند. براساس گزارش مطبوعات لبنان و شبکه های خبری تک تیراندازانی در بالای ساختمان های منطقه درگیری مستقر شده بودن و تظاهر کنندگان را از ناحیه سر مورد اصابت قرار دادند. با گسترش حملات و تیراندازی به سوی مردم ارتش وارد منطقه درگیری شد و به مقابله با مسلحین و تک تیراندازها پرداخت و شهر بیروت به حالت تعطیل درآمد.

ملاحظه کارشناسی:

موضوع فتنه علیه جریان مقاومت لبنان، مدتهاست که بمنظور خلع سلاح حزب الله کلید خورده و لذا دشمنان تمامی تلاش خود را برای دستیابی به این هدف بسیج کرده اند. انفجار بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ در حقیقت طرحی بود تا بر آن اساس حزب الله به عنوان عامل اصلی انفجار مقصر جلوه داده شود و به همین دلیل هم دولت حسن دیاب را مجبور به استعفاء نمودند تا بحران اقتصادی و سیاسی منجر به فروپاشی کشور و جنگ داخلی بشود. اما با تدبیر جریان مقاومت تمامی این فتنه ها خنثی و نهایتاً دولت نجیب میقاتی بدون حضور وزرای این حزب در سپتامبر ۲۰۲۱ تشکیل و حتی بحران کمبود سوخت نیز با تدبیر حزب الله حل و فصل شد که این امر البته موجب محبوبیت بیشتر جریان مقاومت در لبنان و در بین مردم این کشور شد. در مقابل جبهه ضد مقاومت که دستان خود را برای به حاشیه راندن و زمین گیر کردن حزب الله خالی می دیدند، اقدام به طراحی فتنه جدیدی نموده و با تمرکز بر پرونده انفجار بیروت و بکارگیری قاضی پرونده و سیاسی کردن آن طی روزهای اخیر سعی نمود وزراء و عناصر جبهه مقاومت را به بهانه بازپرسی درگیر این پرونده سیاسی نموده و در نهایت مسوولیت انفجار بندر بیروت را که موجب بحران شدید اقتصادی و سقوط پول ملی این کشور شد را بر عهده حزب الله بگذارند. بنابراین حزب الله و جنبش امل بمنظور خنثی نمودن این طرح، از مسوولین امر خواستن تا با کنار گذاشتن قاضی پرونده از مسیر سیاسی شدن پرونده جلوگیری و هشدار هم دادند، چنانچه این امر اتفاق نیفتد در مقابل کاخ دادگستری تحصن و اعتراض مردمی خواهند داشت. لذا با بی توجهی مسوولین دستگاه قضایی و عدم برکناری قاضی بیطار، روز پنج شنبه ۲۲ مهرماه راهپیمایی مسالمت آمیز شروع و جریان ضد مقاومت هم که فرصت را مناسب می دیدند با شروع درگیری و کشتار طرفداران جریان مقاومت، سعی کرد فتنه جدیدی را بمنظور آغاز جنگ داخلی و پی آمد آن خلع سلاح حزب الله رقم بزند. که خوشبختانه با تدبیر رهبران جبهه مقاومت این فتنه نیز خنثی و بی نتیجه ماند. بدون شک خون بیگناهان و شهدای مقاومت که در روز پنج شنبه توسط تک تیراندازان منصوب به جریان نیروهای لبنانی(القوات البنانی) به رهبری سمیر جعجع بر زمین ریخت، موجب رسوایی این جریان افراطی مسیحی در بین مردم و تقویت پایگاه مردمی حزب الله خواهد شد. شایان ذکر است که تمامی قربانیان، شیعه و از حامیان ۲ گروه «حزب‌الله» و «جنبش امل» به شمار می‌روند. پیش از آن، سمیر جعجع، از فرماندهان شبه‌نظامیان مسیحی افراطی در دوران جنگ داخلی (موسوم به گروه‌های فالانژ) که اکنون رهبری حزب افراطی" القوات البنانی"را بر عهده دارد، با لحنی تهدیدآمیز نسبت به پیامدهای برگزاری تجمعات خیابانی علیه قاضی پرونده انفجار بندر هشدار داده بود. از سوی دیگر حزب الله لبنان و جنبش امل طی اطلاعیه ای مسوولیت فاجعه خونبار روز پنجشبه گذشته در بیروت را بر عهده سفارت امریکا و نیروهای القوات البنانی دانستند.

https://www.elnashra.com/news/show/۱۵۳۲۴۶۱/

https://www.elnashra.com/news/show/۱۵۳۲۴۹۲/

https://www.elnashra.com/news/show/۱۵۳۲۸۲۵/

کد خبر 9078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =